torsdag 25. september 2014

Hjertesukk!

Hvorfor må kvinner med barnevogner gå ved siden av hverandre på
smale fortau?

Jeg sykler, men tar alltid hensyn til gående så jeg forundres over at
det ikke er mulig å vise litt hensyn den andre veien også, f.eks. at den
ene legger seg litt tilbake  idet jeg passerer, slik at jeg slipper å gå av
sykkelen.

Det tar bare 2 -3 sekunder så er de ved siden av hverandre igjen.

Det samme gjelder i kjøpesentere (Farmandstredet), hvor det er
mange mennesker og trangt nok fra før, og derved plundrete å møte,
evt. passere.

Hvorfor (fremdeles kjøpesentere) må kvinner gå i alle retninger -
samtidig?

Hvorfor er det så viktig å taste meldinger mens man går på smale
fortau, (midt på fortauet) og derved ikke følger med på øvrig trafikk,
slik at en på sykkel må stoppe opp?

Hodeløse nek kaller jeg det!

_______


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar