fredag 19. januar 2024

Painting Pottery og annet.....

Keramikk kan være en utfordring på grunn av den runde formen og for å unngå at bildet blir flatt er det viktig å se hvordan lys og skygger også skaper den runde formen og hulrom.

Blått i alle varianter og terrakotta er to farger som jeg er glad i  og de er også fine kontrastfarger.



En annen form for motiv som finnes overalt i naturen, men som du også finner på stranden eller f.eks nede ved Mølen, nede ved Nevlunghavn, er stener.

Dette er noen stener som jeg fant nede ved Mølen og har kjørt bildet en liten runde i Photoshop, for å forandre på kontrasten, samtidig som jeg forenklet fargene, da jeg ville ha noe nærmest ensformig i blått.

Dette har jeg ikke malt ennå, men "det står på lista". 



 Dette er også fra Mølen og står i køen for å prøve å skape et bilde og er bare en inspirasjon til hva det til slutt måtte bli. Det er ditt eget hode og fantasi som er begrensningen, så slipp fantasien løs.





Dette er et bilde jeg har malt etter den idéen jeg har nevnt ovenfor.

Det er bare å slippe fantasien løs og det er ingen grenser da det er ditt bilde som du kan gjøre hva du vil med.


Det jeg har nevnt ovenfor er så absolutt ikke noe  forsøk på å skape noe kunstverk, men en hyggelig måte å bruke tid på og selv om det kanskje ikke blir noe kunstverk, så kan det bli en fin fargeklatt på veggen.

Bildet over er malt på lerret - 60x80 cm.


----




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar