torsdag 21. mars 2024

Ny sesong under planlegging

Da er vi igang med det som skal bli kos i havepaviljongen!



Egenproduserte frø.

Øverst til venstre, nikkesolveng - nydelige rosa blomster.

I midten nede er det blomkarse og til høyre for den, korenblomst.

De andre får bli "surprice"!

Jeg pleier å skrive med tusj på lokket, men jeg glemmer det av og til og da skriver jeg bare "Surprice" på lokket



Tomme isbokser og pepperkakebokser er passende å bruke og det går 12 halve doruller i hver.



Frø i halve do-ruller og det tar som regel bare et par dager så dukker skuddene opp.

Det lønner seg å fylle helt opp med jord, for den synker litt sammen når du begynner å vanne, her har jeg vært litt kjip og må etterfylle.


Her er det skudd av solsikker.



Disse vet jeg foreløpig ikke hva er, men de finner vi ut etter hvert.

Blomstene forteller.



Paviljongen i starten på sommeren i 2022 - foreløpig ikke så mye blomster, men det kommer.



Et glimt fra sist sommer etter at plantene  har funnet sin plass og er klare for å slå ut i full blomst.



Flower Power!


_____

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar