torsdag 26. juni 2014

Akt og annet!


Jeg ble spurt engang om jeg bare malte akt, men det gjør jeg ikke, som
jeg har svart i et tidligere innlegg.

Det blir allikevel mye akt, for det er en form som fascinerer meg, og jeg
har vel funnet en stil som også passer meg.

Det som har skjedd etterhvert, er at jeg liker å gjøre ting med maleriene
etter at de er ferdige, og da med å fotografere maleriene og kjøre foto-
grafiene igjennom en prosses i Photoshop.

Det kan gi mange rare resultater, men også der har jeg funnet en stil som
passer meg.

Her kommer litt blanding - alt er malerier, men noen er fotografert og
kjørt en runde i Photoshop.



Dette er et rent maleri uten noen form for fiksfakseri.
(Motiv fra solnedgangskiosken i Skagen)



Maleri, fotografert og en runde i Photoshop



Maleri og Photoshop.



Maleri og Photoshop.



Maleri og Photoshop



Maleri og Photoshop.



I utgangspunktet abstrakt, nonfigurativt maleri
kjørt i Photoshop.



Maleri og Photoshop.



Maleri og Photoshop.


Igjen et rent maleri uten Photoshop.


Det hender jeg "stjeler" et fotografi og maler for treningens skyld, 
 og dette er et fotografi jeg fant i en bok og malte etter det.

Jeg ville aldri finne på å selge et slikt bilde, det hadde blitt for dumt,
men jeg maler gjerne etter andres foto for treningens skyld.



Maleri og Photoshop.


Bildet over malte jeg etter en blyantskisse jeg kom over, men jeg 
husker ikke lenger hvor jeg fant skissen, det kan ha vært i en bok.


Dette er et bilde jeg har malt etter et foto som er blitt
manipulert i Photoshop.

______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar