onsdag 18. juni 2014

Loctite!!!

Loctite er uten tvil et godt merke, med mange gode produkter, men jeg
syns markedsføringen deres er er litt "for god!"

Jeg bruker ganske mye av deres Super glue, da én av mine hobbyer er
modell-fly, -båt og -helikopter.

Det innebærer både bygging og reparasjoner, og Super glue er et av
de limproduktene som blir brukt til dette.

Én ting som stadig irriterer er at når jeg har brukt Super glue over noe
tid, oppdager jeg ofte at det ikke er mer lim igjen.

Det er forsåvidt min egen uoppmerksomhet, men når du kaster et kjapt
blikk på den lille flasken, ser det ut som at det er mer lim igjen enn det
egentlig er.

Flasken lyver!!!

Ser du ordentlig etter, vil du se at det er en stor utsparing i bunnen av
flasken, slik at det ser ut som at den har et større volum enn den i virke-
ligheten har.

Ingen klarer å overbevise meg om at dette ikke er gjort bevisst, og det
er den slags markedsføring jeg hater, og for meg er temmelig useriøs.













Flasken er ganske liten, men når du ser
ordentlig etter, vil du set at den egentlig
har vesentlig mye mindre volum enn ved 
føreste øyekast.












         Her kan man tydelig se hvordan flaske-
         bunnen er betydelig lenger opp i flasken
         enn man først tror.


"Say no more!"


Denne flasken har vært brukt en stund, så væskenivået er
betydelig lavere enn i en ny flaske, men den røde prikken
viser hvor den egentlige bunnen er i flasken.
(Klikk på bildet)

 Verden vil bedras, og det er vel ingen som er så lette å lure som kunder.

Vi er blitt så sløve at vi ikke lenger ser etter hva det er vi egentlig kjøper,
og et annet eksempel er arbeidslampene hos Clas Ohlson, som jeg har
kommentert tidligere, angående det faktum at de selger lampene i en
eske, uten noen som helst opplysning på esken om at lampen hverken
har støpsel eller ledning.

Hvorfor må vi finne oss i denne formen for lureri?

______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar