lørdag 21. februar 2015

Boklöv og V-stilen!

Mens jeg sto og ventet i kassekøen i mat-forretningen, kastet jeg et
blikk bort på dagens aviser.

Jeg skummet bare over overskriftene og leser at Jan Boklöv klager
over at nordmennene har stjålet V-stilen hans.

Hvis han skal beskylde nordmennene for å ha stjålet stilen hans,
hva da med de andre svenske hopperne som tok etter Boklöv?

Var det foresten andre svenske hoppere?

Jeg kan ikke huske andre enn Boklöv

Du verden, man må vel være svensk for å komme med slike idiotiske
uttalelser, for hoppsporten og hoppstilene har vært i konstant ut-
vikling så langt tilbake som det har vært hoppsport.

Jeg er snart 70 år gammel og kan huske helt tilbake til kongsberg-
knekken og videre opp igjennom tidene fram til dagens hoppstil.

Jeg husker også Torbjørn Falkanger med hendene foran og itt vinkel
i hofta, for ikke å snakke om Helmut Rechnagel som også hadde
hendene foran, men uten den karakteristiske  knekken i hofta.

Hva med finnene som innførte finnestilen, med hendene klistret til
baklomma, skulle resten av hopperne la være å følge med i tiden,
og ikke kunne bruke den stilen, fordi den tilhørte finnene?

Hva med de som driver med høydehopp, skulle de holdt seg til
saks-stil da det var noen som begynte med dykkstil,  for ikke å
snakke om fosbery flop.

Nei ærlig talt, det får være grenser for trangsynthet, og igjen,
man må vel være svensk for å kunne si noe så idiotisk.

______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar