torsdag 19. mars 2015

Mills Potetmos

Vanligvis lager jeg potetmos, eller potetstappe som jeg vanligvis kaller det
med ordentlige poteter og "helt fra bånn".

Jeg har ingen oppskrift, så det går på slump hver gang, men den blir god,
veldig god.

Idag kjøpte jeg en pose med Mills Potetmos, vanlig, som det står på
posen.

Oppskriften er veldig enkel, kok opp 3 dl vann sammen med en 1/2 ts
salt og 1 ss smør/margarin.

Trekk kjelen bort fra platen og tilsett 2 dl melk og la det svelle.

Rør godt om for å få en luftig mos.

Enkelt og greit når man har dårlig tid, men hellandussen, det er jo ikke
noe smak!!!

Det smaker så godt som ingenting, så resultatet blir bare vomfyll.

Med 3 ganger så mye smør og over dobbelt så mye salt pluss en god slump
med pepper så begynner det å ligne på noe som kan kalles potetmos.

Fremdeles er det dårlig med smak av potetmos, men det smaker ihvertfall
noe.

Dette blir nok ikke forsøkt flere ganger, så det blir nok min egen, hjemme-
laget i framtiden.

______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar