fredag 26. oktober 2018

Sommerminner

Nå som høsten er kommet og det snart er full vinter, er det
godt å sitte inne i varm med kaffekoppen og snuse litt på 
bilder man tok i sommer.

Den sommeren var jo ganske spesiell og for mange ble den
nok i varmeste laget.

Jeg er en av de som koser seg i varmen og nå gruer meg for
en lang kald vinter.

Da er det godt å ha noen inneaktiviteter.

Bildene under er fra sist sommer, med mange flotte solned-
ganger og det gir lyst og anledning til litt innearbeid.

Jeg bruker mye tid på å bearbeide bilder og er aldri ferdig
med et bilde i det jeg trykker ned utløseren.

For meg er det bare begynnelsen og jeg fotograferer ofte
med det for øyet at det skal jobbes videre på mack´n.

Bildet under er ett av flere av samme motiv og samme 
øyeblikk, men med litt forskjellig lukkertid og jeg bruker 
alltid manuell innstilling på slike motiver, det gir flere valg-
muligheter til et ferdig bilde.

Overeksponerte bilder er pyton, så jeg passer på å eks-
ponere alternative eksponeringer og gjerne noen som er litt 
undereksponert, som bildet under og det gjør at brygga og
båtene ved brygga blir altfor mørke, men det var sola jeg 
var ute etter, så det ble derfor den jeg tok hensyn til og det
ble plukket ut det utsnittet som var aktuelt.

Etter å ha gjort ferdig bilde nr. 2 så jeg muligheten til flere
varianter og da jeg er glad i grafikk, fikk jeg lyst til å gå 
litt den veien og resultatet ble det store bildet.



Det originale bildet slik det fremstår uten noen form
for manipulerimg.




Bildet er fotografert fra brygga i Tønsberg
og er et utsnitt av bildet over.





Samme bilde, men et utsnitt av forrige bilde og manipulert
for å få en mer "grafikk" effekt.




____________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar