lørdag 11. november 2023

Enten går det bra - eller så går det over.....


                    

Jeg skulle gjerne vært en tur til Irland igjen,
men jeg orker ikke tanken på slike ferdigsydde
turopplegg hvor alle skal følge et fast opplegg 
og være sosial med en flokk mennesker du 
kanskje ikke engang liker.

Jeg må ha friheten til å reise dit jeg vil og når 
jeg vil og ha egen leiebil, men jeg føler at jeg 
 er for gammel for den rallykjøringen på
smale veier som det pleier å bli når du
kommer utenfor bygrensene.

På smale veier på størelse med nedre vei
til Åsgårdstrand har de gjerne 100 km/pr.t.
som fartsgrense og plutselig forsvinner
midtlinje markeringen for veien er for smal,
men fartsgrensen  blir ikke forandret.

En annen morsom sak er at bilen er alltid
fri for støv på venstre side, for når veiene
er så smale så kjører du helt ut mot venstre 
veikant til du høre buskene pisker mot
venstre side på bilen når du møter andre biler,
så den siden er som nevnt alltid fri for støv,
men du verden for et herlig land.



Poulnabrone portalgrav fra tre og et halvt tusen
år før kr.f.


Cliffs of Moher hvor atlanterhavet stadig graver
seg innover og klippene er opptil 240 m o.h.
uten noen form for sikring.


----

                                            

                                                       


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar