torsdag 18. januar 2024

Bottles




 Et lite tips for de som har lyst til å prøve seg med maling 
på et lerret.

 Det kan være greit å starte med acryl maling, da den
tørker fort og du kan raskt gå på med en ny farge, 
uten at det blir for mye klin i starten og det er lettere 
å skylle av maling på pensler, da acrylmaling er 
vannbasert.

Det finnes plenty av rimelige lerretsplater som er en
papp-plate trukket med lerretsduk.

Når man er helt amatør, som jeg, kan det av og til være 
litt tregt å finne på noe å male, men da har jeg sett
meg rundt på kjøkkenet og i skap, på jakt etter noe
som jeg kan bruke som motiv.

Det kan være en vase, en mugge eller en te-kanne,
det spiller jo ingen rolle for det er jo bare for å få gjort
noe med "malekløen".

Jeg har brukt alt fra eikeblader, høstblader fra lønn,med
vakre farger eller ta en tur på stranden og finn noen skjell.

Blåskjell har jeg malt flere ganger og der ligger det også
en utfordring hvis man maler slik at man kan se litt av
både innsiden og utsiden og få til 3-D effekten, slik at man
kan få et inntrykk av den innvendige krummingen.

Vel, her har jeg prøvd meg på flasker og det som var
utfordringen her var det å se igjennom en foranstående
flaske og hvis man ikke får til det, så blir det bare å 
tenke at det var ikke en glassflaske, men en i et 
annet materiale.




Bare å bruke fantasien....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar