søndag 27. februar 2011

"Bilder"

Når du lager bilder, enten du maler eller fotograferer så vil du ofte i
perioder være opptatt av spesielle motiver.

I en periode var jeg opptatt av aktmaling, senere ble det litt
eksperimentering med non figurativt.

Det siste ga meg ikke så mye, så det ble figurativt igjen, men med
en liten abstrakt vri.

Bildene av stener som jeg har malt, og som er vist i et tidligere
innlegg er et eksempel på det.

Som fotograf har jeg som de fleste andre fotografer fråtset i
solnedganger og måneskinn.

Dette er jo veldig taknemlige motiver og du får mye effekt "gratis"
uten å anstrenge deg for mye.

Jeg liker å leke med fotografiene i "Photoshop" som gir et vell av
muligheter til å skape morsomme effekter.

Igjen er stenene et eksempel på det.

Her er noen eksempler på solnedgang og månelys, litt stilisert.

Jeg har både fotografert og malt bilder som jeg har fått
idéen til fra Ilene med solnedgang over Hogsnes og Sem


Solnedgang over Sem, sett fra Nordbyen, Tønsberg.


Fra Ilene, måneskinn over Hogsnes og Sem (Tønsberg).

Det er også morsomt å lage litt sprø bilder som denne
maskelignende greia.
Skålformen er gjort bevisst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar