torsdag 30. juni 2011

Party Party Party!!!

Lørdag førstkomm. skal det holdes et "tema-party" hos noen venner av meg.

Temaet iår er "HIPPIE" og alle som kommer må kle seg som hippier og
være  hippier.

Dette er en tradisjon og ifjor var det "køntry", altså cowboy som var
temaet  og det var kjempesuksess.

Voksne mennesker i et alders-spenn fra slutten av 20-årene til eldste-
mann på 65 fløy rundt med kruttlapp-pistoler og hadde det kjempegøy.

Hesteskokasting på pinne og ridekonkurranse med kjepphester var en
del av moroa.

Det å finne hippie-inspirerte klær var ikke det enkleste, ihvertfall ikke
for mannfolk, men Fretex ble redningen.

Skinnvest, T-trøye og ei crazy skjorte ble kjøpt inn og ble supplert med
en av de utslitte Levis-buksene som jeg hadde brukt den gang jeg holdt
på med  ridning.

Denne spesielle Levis-buksen ble så slitt at den revnet i knær, rumpe,
ned over lårene og i skrittet.

Hvorfor jeg begynte å reparere den kan jeg ikke huske for jeg hadde
flere som var hele så det var ikke nødvendig, men det begynte vel litt
for moro skyld.

Det ble ihvertfall sydd på en skinnlapp hver gang den spjæret og tilslutt
så den ut som et lappeteppe.

Ridning var noe jeg holdt på med for ca. 20 år siden så  hvorfor denne
buksen er blitt tatt vare på er underlig og det var ganske spennende å
sjekke om den fremdeles passet.

Rett på uten problemer - magen og rumpa var ikke blitt større.

I ettermiddag var jeg hos en kamerat for å hjelpe ham med en gummi-
båt som ikke holdt på luften.

Da han fikk høre om hippie-partyet kom han fram med en skjorte som
var afro-innspirert og kjøpt i forb. med ferie et sted jeg ikke husker.
(Langtvekkistan) Den var prikken over i'n, så nå er jeg klar.

Slutt-resulltatet ble ihvertfall greit nok.

PARTY  PARTY  PARTY


-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar