søndag 6. januar 2013

Isfritt torv i Tønsberg???

Etter å ha ligget noen dager med en kraftig forkjølelse (muligens
influensa), hadde jeg lyst til å se noe annet enn mine egne vegger.

Turen gikk ned til sentrum og de "nye" torvet, men det skal man
ikke gjøre som pensjonist.

Du skal ha god ballanse og godt syn for å ferdes der, for det torvet
var ihvertfall ikke isfritt søndag kveld.

Med ustrødde partier og issvuller mange steder var det rett og slett
farlig å ferdes der.

Det er jo lagt ned en haug med millioner i det torvet, så kommunen
har ikke råd til å bruke det fantastiske oppvarmingssystemet som
ligger under stenhellene der.

Ikveld var det såpeglatt der flere steder, og fire ungdommer kom
skliende på stive ben, fordi de kom utenom de strødde partiene.

Det er ikke bare varmtvannsanlegget under bakken det spares på,
men også på strøsand.

Jeg har en teori - jeg antar det er gjort med hensikt, for å bli kvitt
noen fremtidige pasienter på sykehjem, slik at det blir penger å
spare der.

Framsyn kaller jeg det -  det er godt at vi har et kommunestyre som
ser framover!!!

Men hva skal gamle mennesker fly nede i byen etter, kan de ikke
bare holde oss hjemme og klare seg med TV'n???

Derfor måkes ikke fortauene utenom de viktigste sentrumsgatene,
og strøsand er jo egentlig bare tøys, kan du ikke holde deg på
bena, så hold deg hjemme!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar