den har vært oppe før, men dette var første offisielle flyging med egen
kameramann for still fotos (eldste barnebarnet, Andreas, 9 år).
Andreas er glad i å fotografere, og har allerede vist seg å være en habil
fotograf.
Derimot er han ikke helt fortrolig med flygingen ennå, men det kommer.
Med fare for at farfar mister fotografen sin, skal han få kjøre seg litt med
flightsimulator, så er det vel ikke lenge før farfar må holde seg til andre
deler av skvadronen.
Ready for take off.
Første forsøk gikk rett fra hånden og i bakken, hmmm, dette har virket
uten problemer før.
For å si det som det var - det gikk rett på trynet!
Jeg hadde sjekket alle funksjoner før "take off", men hadde ikke lagt
merke til at høyderoret beveget seg feil vei i forhold til stikka.
Sånn går det når farfar er både fossil og senil, og sender også har vært
brukt til andre farkoster.
Dette gjør vi ikke èn gang til!
Ok, switche om på høyderoret på senderen og prøver igjen.
Klar for "take off" igjen.
Nytt forsøk etter å ha sørget for at høyderoret går riktig vei.
Bingoooo!
Det gikk bedre, nå var alt normalt og "Dragon" kom seg elegant opp.
Da flyet traff bakken ved første "take off" røk den ene ledningen til
ballanseroret på venstre side, så det ble ikke noe "rolling", men det var
helt greit å fly med venstre side ute av drift.
Sideroret var jo inntakt og ballanseroret ga ingen problemer ved
vanlig flyging.
Det var litt kaldt på fingrene og batteriet til flyet likte seg ikke så godt
i 10 kuldegrader, så "flighten" ble ikke så lang.
En perfekt. landing i snøen.
Landingshjulene var tatt av så flyet kunne buklande på den myke
og tørre nysnøen.
Hvis temperaturen kunne stige til 2 - 3 kulddegrader kunne barnebarn og
farfar ha mye moro og livet ville vært perfekt.
Fotograf: Andreas, 9 år.
----
Fotograf: Andreas, 9 år.
----
Hei!
SvarSlettLa spesielt merke til strøken landing. Modellen ser flott ut med de egenskaper som hjelper til å stabilisere. Her får du mange flotte turer.
hilsen Tor