onsdag 19. mars 2014

"Pensjonistpatruljen" slår til igjen

Vel, som det fremkommer av tittelen, så er ikke dette så veldig seriøst,
men meningen i det jeg skriver om er klar nok.

Jeg har som tidligere beskrevet blitt pensjonist, snart ett og et halvt år,
og som pensjonist har jeg noe lavere inntekt.

Pensjonen er grei nok, men jeg har litt mindre pr. mnd. enn da jeg var
i arbeid.

Dette, ved siden av at jeg har litt bedre tid, har gjort at jeg ser litt mer
på prisene enn det jeg gjorde før da jeg stort sett bare kjøpte det jeg
hadde lyst på uten å sammenligne prisene fra andre produsenter.

First price produktene hos Meny er jo vesentlig mye billigere enn det
du finner hos andre produsenter, og endel av First Price produktene
er helt ok etter min mening og smak, men ikke alt!

Jeg har tidligere kommentert First Price rekesalat og hvor "glissent"
det er mellom rekene.

Når det er sagt, så må jeg tillegge at jeg kjøper gjerne rekesalaten fra
First Price, da smaken er helt ok.

Det er ikke noe mer rekesmak i salaten fra andre produsenter, selv
om det stort sett er mer reker.

First Price salaten ser like delikat ut, og når smaken stort sett er den
samme, så er det greit for meg.

Igår kjøpte jeg First Price bacon, og jeg tenkte at det kan da ikke være
så veldig stor forskjell fra andre produsenter, men det var skivebom!

Da jeg så på baconet som var pakket inn i flere legg, omtrent som de
sammenhengende forpakningene av lakseskiver, så det helt ok ut, men
da jeg kom hjem og åpnet ett av leggene, var skuffelsen stor.

Det lå en ganske "ryddig" skive på hver side av forpakningen, men da
jeg tok ut den første skiven som så hel og fin ut, kom sannheten fram.

Det som lå imellom var bare fettslintrer, som ikke engang hang sammen,
og etter å ha fjernet det meste av fettet, var det nesten ikke noe bacon
igjen.

Om dette er gjort med fullt overlegg skal jeg ikke påstå, men det så jo
unektelig noe påfallende ut at skiven på toppen og skiven i bunnen var
helt ok, men det som var imellom bare var slintrer.

I det neste legget jeg åpnet var det lite fett, men også her var det umulig
å ta ut en enkelt skive i ett stykke, det ble bare småstykker, og på
bildet har jeg lagt bitene slik de skal ligge for å danne en skive, så hvis
du ønsker en skive bacon til speilegget, vil jeg ikke anbefale First Price
bacon - du får bare biter.


Her er det lite fett, men det er fullstendig umulig få en hel skive,
selv om disse er "fine" i forhold til det første legget jeg åpnet.

Nå er det ett legg igjen, og det skal bli spennende å se hva som befinner
seg i det, for også her er det en ganske fin skive på topp og i bunnen,
så det er ikke godt å vite hva som befinner seg imellom!

Det er litt moro dette her, og det går litt sport i det, men jeg liker faktisk
å få en hel skive og ikke bare biter i stekepannen.

Kommer nok igjen med flere sure oppstøt!

______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar