fredag 25. juli 2014

La livet skje!!!!

Igår satt jeg sammen med noen venner, og det ble diskutert hvilken
sportsgren som var størst, av fotball eller sykling.

Jeg ble også spurt, og svarte da at jeg ikke var sportsinteressert, og at
jeg heller ikke har TV som jeg kan følge sporten i.

En av "debatantene" spurte om jeg hadde noen interesser, og jeg svarte
da selvfølgelig ja, hvorpå han spurte igjen: "hva da?"

Jeg ramset opp noe av det jeg er opptatt av, og det ble da stille.

Er det slik at det bare er sykling, fotball og de andre populære idretts-
grenene som er godkjendte interesseområder?

Etterat jeg var kommet hjem ble jeg sittene å tenke litt rundt den disku-
sjonen vi hadde hatt, og kom til at det var de personene som bare satt
og så på sport som egentlig manglet egne interesser - de sitter jo bare
og ser på andres interesser.

Det er jo selvfølgelig helt ok og ha f.eks. fotball som interesse, og sitte
å se på kamper, men det er de på banen som får ting til å skje.

Tilskuerne sitter jo bare og ser på!

Dette fikk meg til å tenke på noe jeg skrev i et tidligere innlegg:

                   
                    Noen mennesker forstår ikke at noe skjer...

                    Noen mennesker bare ser på når noe skjer...

                    Noen mennesker får ting til å skje!!!


Du må selv la livet skje, for det er for kort til å vente på at det skal skje.

Det beste stedet å lære det på er Livets Universitet!

______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar