tirsdag 7. april 2015

Brød-tabbe igjen!!!

Idag var jeg innom Meny på Farmandstredet i Tønsberg, for å
kjøpe brød, da "påskebrødet" naturlig nok var fortært og borte.

Vanligvis kjøper jeg Naganobrød som jeg liker, og det har
passe størelse for en husholdning på én person (jeg rekker å
spise opp før brødet blir for tørt).

Det var selvfølgelig utsolgt, men det finnes jo andre brød, så
jeg tok et som ikke var så veldig stort.

Hjemme igjen skal jeg smøre et par skiver og tar opp brødet
av posen og reagerer litt på at det er veldig mykt, på tross av
at det virket normalt stekt.

Når man skal skjære i brød, så må man jo holde idet, og det
var ikke bare greit, for det var så mykt at for å få skjært i det
klemte jeg det nesten sammen.

Så oppdager jeg det forbannede papirmerket som er klistret
på brødet, United Bakeries.



Dette er ikke brød for meg.



Dette har jeg vært borti før og også beskrevet i bloggen min.

Det var det brødet jeg kalte "slankebrød", fordi det var så
mye lufthull i skivene.

Det var nesten som å holde i en svamp og samtidig prøve å
skjære i den.

Dette brødet er det siste jeg ønsker å kjøpe, men nå var jeg
litt uoppmerksom og la ikke merke til klistrelappen som
sitter på selve brødskorpen.

Jeg rett og slett misliker,  å spise klistremerker.

Brødet er også så løst at du må skjære ca. 2 cm tykke skiver
for at det ikke skal falle fra hverandre, og du bør holde en
hånd under skiven hvis du som jeg legger på en god posjon
med rekesalat.

Jeg skal være mere våken neste gang jeg kjøper brød, så
jeg slipper unna brød fra United Bakeries.


_______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar