søndag 5. april 2015

FaceBook or not to be....

Etter lang og hard motstand mot å ha en Facebook-konto, havnet
jeg tilslutt innenfor.

Etter én dag var det fem stykker som ble "venn" med meg.

Idag, to dager senere kom det et innlegg fra én av "vennene" mine.

Når det gjelder FB så setter jeg ordet venn i gåseøyne, fordi det er
en kunstig form for vennekrets.

Innlegget som kom var i aller høyeste grad politisk, og på en måte
som jeg fant usmakelig og tendensiøst, med bl.a. latterliggjøring av
folk som drar på påskeferie, og setter alle i samme bås.

Jeg ga uttrykk for at jeg fant innlegget usmakelig, med det som
konsekvens at jeg øyeblikkelig ble "forkastet" som venn.

Dette var helt greit for meg, da det var vedkommende som ba om
å bli venn med meg, og ikke omvendt, og hun er egentlig bare i
familie med en venn av meg.

Så langt, så bra, men jeg lurer litt på dette med meldinger på FB,
er det slik at det bare er svar som er enig i innleggerne som godtas?

Er det ikke godkjendt å gi uttrykk for hva man selv mener?

Består hele FaceBook bare av sauer som snakker hverandre
etter munnen?

Jeg har alltid hatt som mål å være ærlig, bl.a. fordi det da vil
være lettere for andre å forholde seg til meg - de vet hvor de
har meg, og jeg trenger ikke "venner" som ikke kan akseptere
hvem jeg er og hva jeg står for, og heldigvis har jeg mange
virkelige venner

Hvis det er slik som jeg etter bare noen få dager opplever med
FB, så tror jeg nok at min "karriére" der blir ganske kort.

Dette er ikke en form som jeg kan godta, men jeg håper at det
finnes rom for egne meninger også på Face Book.

_______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar