onsdag 8. april 2015

To be, or not to be on Face Book?

Jeg har bare i meget kort tid "vært på Face Book", men jeg
er litt småsjokkert over hvor mye pjatt det er som tydeligvis
er den vanlige komunikasjonsformen der.

Det er tydelig at bare man får nok "likes", så er verden god
å leve i, og livet er herlig.

Er verden blitt så "trang" at livet for noen er det som foregår
på FB.

Nå i starten har jeg vært endel på FB, men jeg har ikke tenkt
å bruke mye tid der.

Jeg bruker heller noe tid med bloggen min hvor jeg kan legge
ut både info og bilder av ting jeg er opptatt av på en helt annen
måte enn på FB.

Jeg liker å skrive, og har vel litt "skrivekløe", men jeg skriver
stort sett om livet, og det livet jeg selv har, og som foregår i
det virkelige liv og ikke bare det som foregår på nettet.

Jeg starter dagen tidlig, idag 05:30, og da begynner jeg å gjøre
forberedelser til resten av dagen, som varer til rundt 02:00.

Med andre ord, jeg sover ikke mye, og trenger heller ikke mye
søvn, og har derved en god lang dag som jeg kan bruke til bl.a.
å ta meg tid til å skrive litt, slik som nå.

Idag skal jeg ut på verkstedet hvor jeg har en veteranbil som
jeg holder på med, og starten på dagen idag var å finne fram
de tingene som jeg skal ha med ut, samtidig som jeg tar meg
litt tid til å skrive.

I en alder av snart 70 (i juli), har jeg nok satt ned tempoet noe,
men jeg er like aktiv som før, bare med litt lavere hastighet.

Det er så mye å fremdeles være nysgjerrig på, og så mye
spennende man kan gjøre at det å tilbringe tiden sin på f.eks.
FB er å sløse bort livet - det har ikke jeg råd til


                                            ___________



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar