fredag 13. mars 2020

Våren nærmer seg med stormskritt...


Det er tid for å forberede sommerens blomsterprakt og jeg liker å gjøre det 
fra bunnen av, med frø som skal såes og vokse seg til fine små planter, før 
de settes ut i potter og krukker eller hva man måtte finne på.

Bare å bruke fantasien.




Ifjor fikk jeg idéen til å bruke doruller som jeg delte i to og fyllte med 
jord og sådde oppi dorullene.

Det fine ved å bruke doruller er at du kan plante med dorullen både i
potter og kar eller evt. rett i bedet der du vil ha blomstene.

Vanning gjør dorullen myk og går mer eller mindre i oppløsning og 
røttene er spesialister til å finne veien til god jord

Det fungerte utmerket, men jeg ble syk og fikk et langt sykehus og 
rekonvalesent opphold i et sykehjem, så hele prosjektet gikk i vasken 
p.g.a. at det ikke ble vannet.

Iår har jeg tenkt å holde meg frisk, så jeg går på med krum hals og 
satser på sukses.




Bildene over er fra ifjor, før jeg ble "slått ut" og det funket helt knallbra.






Her har jeg begynt å plante om i krukker og ampler,

men jeg rakk aldri å få det ut i hagen.





Disse bildene er fra ifjor, men jeg regner med at det blir like bra 

resultat med gartneriet på kjøkkenet slik det har vært tidligere år.



Dette er fra tre år tilbake,  da jeg begynte litt forsiktig.


______________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar