mandag 12. februar 2024

Norge - et land for spesielt interesserte....


Her hvor jeg bor, ved Oslofjorden, pleier det ikke å bli så veldig store snømengder, men av og til så skjer det unntak og bildene viser hvor raskt det kan forandre seg.

Det er én dag mellom disse to bildene og legg merke til busken på bildene, på det nederste bildet ser busken ut som en stor snøhaug.





Det er ganske sjokkerende å våkne en morgen og se ut av vinduet og få dette synet.

Før jeg klarte å komme inn til bilen og lukke opp døren, så var det bare det aller bakerste av bilen som var synlig.

Jeg var så "heldig" å ha vantene liggende inne i bilen og det var kuldegrader ute, så jeg trengte noe på hendene da jeg skulle begynne å måke.

Så kan man jo spørre, hvorfor la bilen stå ute når man har en garasje, men det er litt logikk i det også, for garasjen er full med hagemøbler, gressklipper og div. ting til sommerhalvåret og ved normale snømengder er det bart under bilen og derved mindre på måke.

Det er mange år siden vi hadde slike snømengder og så mye i løpet av ett døgn.



 Bilen er forøvrig en 36 år gammel Mercedes og har nettopp vært igjennom en 
eu-kontroll og måtte ha en ny wire til det jeg kaller håndbrems, selv om det er en pedal man tråkker på og det blir litt corny å kalle det fotbrems, da det i tale kan forveksles med den egentlige bremsepedalen, så jeg kaller det håndbrekket fremdeles.

_____

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar