onsdag 1. mai 2024

Det går seg til i hagen....


Paviljongen er på plass og endel av pottene med planter er på plass, men det er flere oppe på kjøkkenet og flere i det lille minidrivhuset,så det skal nok bli bllomster i år også etterhvert.




 

Her har jeg fått montert opp bordet som ble demontert for litt up shining før ny sesong kommer igang.

Alle deler er rengjort og er lakkert med sort felglakk som forhåpentlig tåler litt skrubbing og røff behandling.

Da er det bare en hagestol  og en benk i samme stil, så er sommeren klar.

Igår og idag har det vært et aldeles praktfullt vær for hagestell, så en får bare håpe at det varer en stund slik at blomstene snart titter fram.

 

 Etter en kjapp opptelling av det som står rundt paviljongen og det som befinner seg i minidrivhuset og på kjøkkenet så skal det bli 52 potter med blomster, så det blir nok et skikkelig blomsterkaos i år også.

Jeg liker den litt kaotiske blandingen av blomster og har ikke helt sansen for slike striglede hager hvor ting er linet opp som om det var en oppstilling i en tropp fra det militæret.

Nå blir det nok en liten pause fra hagen inntil det begynner å blomstre og som jeg pleier å gjøre, så vet jeg ikke hva jeg har sådd hvor og hvilke planter/blomster som havner i samme potte,

Like spennende og morsomt å se hvert år. og jeg liker den formen som naturen har, den blander likt og ulikt i en salig blanding og kan naturen, så kan vel jeg også blande, så "time vil sjåv".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar