tirsdag 20. august 2024

Motiv finnes over alt....

Som nevnt tidligere, motiv finnes overalt - bare å lukke opp øynene.

Masken under  er et resultat av  et forsøk på å male en afrikansk maske som jeg fant et bilde av i en bok om afrikansk kunst.

I utgangspunktet var det ment å male en maskeform, men etterhvert så kom skålformen fram oppi hodet mitt og begynte å skyggelegge og bruke lys for å skape en "negativ" form.




Bildet under ble malt etter å ha romstert litt rundt i kjøkkenet for å prøve å finne noe jeg kunne male og i underskapet i kjøkkenbenken, sammen med vaskeartikler, fant jeg en terracotta potte som jeg en gang hadde satt ned der, da den var hel og derfor ikke kastet.

Det ble til at jeg ville prøve å male den og hadde da også en imaginær potte i hodet som skulle plasseres ved siden av.

Potten var egentlig terracotta farget  både utvendig og innvendig, men jeg valgte å la den få en blåfarge utvendig.

Vel pottene ble malt og selv om det ikke er noe kunstverk, så likte jeg resultatet og satte på en ramme jeg hadde liggende.

Bildet havnet på veggen og har hengt der i noen år nå og kommr til å bli hengende der resten av min tid.



-----

For å kommentere, trykk "Ingen kommentarer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar