mandag 17. desember 2012

Wing-Dragon 4 Sportster

Fikk en førjulspresang i form av et "moddælfly"!

Et lite fly som kan fly langsomt og som er en høvelig "trainer" som også
eldste barnebarnet kan klare, men han skal få kjørt seg litt på simulatoren
først.



Wing-Dragon 4 Sportster
En ting hang jeg meg opp i med en gang, "innredningen" i "cockpit'n"
var litt teit.
Det var lagt et plastdeksel over servoene til side- og høyderor slik at
batteriet ville bli liggende rett over mottakeren.
Det er jo ikke gunstig med batteriet rett over mottakeren, så jeg
"vrei litt" på innredningen.
Ved å fjerne dekselett kunne jeg feste mottakeren ovenfor ( se neste bilde)
og batteriet kunne skyves helt fram i snuta.

Mottakeren ligger ikke lenger nede i "rommet"
ved servoene, men ovenpå og litt tilbake,
mens batteriet ligger helt framme i snuta.


Dette er en bedre løsning som gir mindre støy for mottakeren og
forhåpentlig problemfri flyging.

Modellen trenger også litt vekt helt framme i snuta, uten å øke totalvekten.



Batteriet ligger så langt fram som det er mulig
å komme, og derved bedre ballanse.


Det ble gjort en liten vri på cockpi-dekselet også, og med litt lakk ble det
ganske så bra "tror" jeg.



 Det ble limt på en forlengelse av cockpit-dekselet,
og for å skjule limkanten ble den pålimte
delen lakkert sort.





Det kunne sett verre ut - ihvertfall så ble det slik nå!
Batteriet er lettere å ta ut og inn og er kommet
lengre bort fra mottakeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar