tirsdag 21. mai 2013

Er blogging femi?

Idag (ikveld), gjorde jeg noe jeg ikke har gjort før, nemlig å se på
andres blogger.

Overaskelsen var stor da jeg bare fant kvinners blogger, og da
selvsagt bare kvinnestoff.

Riktignok har jeg en tidligere kollega og klubbkamerat som blogger,
og vi sjekker hverandres blogger, og trodde at det var like vanlig for
menn, som for kvinner å "blogge".

Hus og hjem, barn, kakebaking, hjemmeproduksjon av mer eller
mindre vellykede pyntegjenstander og blomster, haveanlegg klær
osv. osv.

Dette er ikke kritikk mot disse bloggene, men det føltes plutselig litt
rart at det var så stor overvekt av kvinne-blogger.

Samtidig blir jeg litt forundret over at dette er det det dreier seg om
for kvinner, det ble plutselig så veldig tradisjonellt  - er kvinner så
tradisjonelle?

Jeg stikker kanskje fingeren i hvepsebolet nå, men jeg trodde faktisk
at det var mer fifty-fifty mellom kjønnene, og at spennvidden var litt
større, og at interessen gikk lengre enn til bare typiske kvinnesysler.

Nå er vel kanskje ikke jeg den som skal snakke høyest om dette,
men selv om en av mine hobbyer er typisk mannsdominert, så vil den
som har fulgt bloggen min og lest innleggene, se at det faktisk er litt
spennvidde,

Jeg registrerer også at kvinner er flinkere til å kommentere hverandres
innlegg og gi hverandre ros.

Det er vel typisk for oss mannfolk, at vi er dårlige der, så kvinner,
fortsett med blomstene, bakingen, hagearbeide, strikking og hjemme-
produksjon av pynteting - vi liker det.

For egen regning må jeg innrømme at kaker er som dop, jeg får ikke
nok av det!!!!


__________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar