tirsdag 14. mai 2013

Mac, Mac, Mac, Mad, Mad, Mad.......

Jeg har kjøpt meg en iMac stasjonær datamaskin hos El-Kjøp, noe
jeg angrer på.

Jeg lurer på om de har funnet ut hva ordet "service" betyr.

Dette er den tredje datamaskinen jeg kjøper hos El-Kjøp, så jeg
kan jo egentlig bare skylde meg selv, jeg burde ha lært.

Jeg har også tidliger kjøpt oppvaskmaskin og støvsuger der, men nå
er det slutt - det blir ikke noe mere shopping hos det firmaet.

Jeg oppfatter El-Kjøp som en kjedebutikk som kun tenker volum
og sløyfer service delen.

Dette er selvfølgelig en subjektiv vurdering, og det vil nok være noen
som syntes at servicen er god nok -  men ikke undertegnede!

Når du kjøper et produkt til nærmere kr. 11.000,- forventer du å få
litt hjelp i starten, men ikke hos El-Kjøp uten at det koster ekstra.

Jeg har aldri tidligere vært borti en Mac-maskin, så jeg er ganske
blank og hadde håpet på litt tips og hjelp med oppstart.

Jeg skulle ikke legge inn noen programmer eller funksjoner som nett-
bank, internett og lignende, men bare få maskinen igang slik at jeg
kunne begynne å bli kjendt med funksjoner og språket som er litt
anderledes enn på en vanlig pc, men nei, de skulle ha Kr. 695,-!!!!

Istedet gikk jeg til en annen forretning, CB Elektro, og spurte om de
kunne hjelpe meg med å få satt opp maskinen slik at jeg kunne be-
gynne å gjøre meg kjendt maskinen og bruke de programmene som
lå i maskinen.

Jeg sa også klart fra at jeg ikke hadde kjøpt maskinen hos dem, og
lurte på hva de eventuelt skulle ha for jobben.

Det var greit at jeg ikke hadde kjøpt maskinen hos dem, og de
skulle ha 500 kroner for jobben.

De var også veldig imøtekommende og hyggelige, så jeg fikk
følelsen av å være velkommen i forretningen.

Da jeg kjøpte en av de tidligere maskinene (laptop) hos El-kjøp fikk
jeg en av utstillingsmaskinene, da de var tomme på lager, og det var
helt greit.

De skulle ikke ta inn flere av denne maskinen, som ville bli erstattet
av en oppdatert modell som de sa ville bli litt dyrere.

Jeg kjøpte som sagt maskinen, og den har funket bra, men det som
irriterer er at dagen etter skulle jeg innom butikken igjen i forb. med
noe annet, og der sto den nye oppdaterte maskinen til samme pris
som jeg hadde betalt for den gamle modellen.

Ingen skal klare å overbevise meg om at de ikke var klar over at
den nye modellen kom i butikken neste dag, og til samme pris.

Hadde jeg visst det, hadde jeg selvfølgelig ventet til neste dag.

En annen ting som er direkte useriøst, er når du stiller et spørsmål
og får et "svadasvar" som du vet er helt i "tåkeheimen".

Jeg har forståelse for at noen ikke vet alle tekniske detaljer på f.eks.
fotoutstyr, som det gjaldt i dette tilfelle, men når de prøver å bløffe
seg til et slags svar, blir det helt feil.

Svada, fra det jeg oppfatter som "glatte supergutter", kan jeg godt
klare meg uten.

Jeg får mer respekt og tillit til en person som sier: "beklager, men det
vet jeg faktisk ikke".

Denne personen er letter å stole på, for han er ærlig!!

Og så bør man ha med seg matpakke, for det kan ta sin tid å få hjelp.

Jeg vil på det varmeste anbefale CB elektero, basert på den måten
jeg ble møtt på, og den servicen jeg fikk.


_________


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar