lørdag 18. mai 2013

Italiensk salat fra DENJA

Idag var jeg på Meny for å handle inn til pinsehelgen, bl.a. pålegg.

I kjøleskapet for salater o.l. ligger det to typer italiensk salat fra Denja,
en med kjøtt og en uten kjøtt - jeg valgte med kjøtt.

Hjemme etter handleturen ville jeg ha et par skiver med ferskt brød
og med italiensk salat med kjøtt, og det er da jeg lurer på, hva menes
med med kjøtt.

Jeg har bestandig trodd at med kjøtt betyr at det skal være kjøtt i
salaten, men uansett hvor mye jeg har studert, så kan jeg ikke finne
noe som helst som kan minne om kjøtt.

Er det hele bare en bløff, eller er det produksjonsfeil?

Det spiller forsåvidt ikke så stor rolle, for smaken er antagelig helt
lik på med og uten kjøtt, men det er litt morsomt å se hvordan vi
blir lurt til å tro at vi "kjøper" det vi kjøper.

Jeg har i et tidligere innlegg fortalt at jeg en gang kjøpte First Price
rekesalat og at jeg fant reka....., og at det måtte være den mest reke-
fattige salat på markedet.

Verden vil bedras, og det opplevde vi forsåvidt også med Russetoget
i Tønsberg, 17. mai.

Det var det mest blodfattige russetog jeg noen gang har sett, og det
hørte jeg også ble kommentert blandt de som sto rundt meg.

Det må være flaut og være russ idag og så totalt mangle evnen til å
skape litt humor, eller komme med noen poeng i russetoget.

Det var ganske stor menneskemasse som hadde møtt fram og som
gledet seg til å se hva russen hadde funnet på.

Det var rett og slett pinlig.

Stakkars russ, hvordan skal dere klare dere i arbeidslivet!

1 kommentar:

  1. Hei!
    God artikkel, den burde vært på trykk i TB eller VG.
    hilsen Tor

    SvarSlett