lørdag 10. august 2013

Igår, idag, imorgen!

Via en som kom med en kommentar til et av mine innlegg, fant jeg
en uttalelse som var interessant: "kjør meg tilbake til igår!".

Det fikk meg til å minnes en påstand jeg kom med for noen år siden:
"fortid og fremtid, er noe vi har nå!" - de eksisterer kun i nåtid.

"Igår og imorgen, har vi idag".

Det ble en diskusjon rundt denne påstanden, da de jeg var sammen
med ikke umiddelbart forsto hva jeg mente.

Det er jo ganske enkelt, idag har vi igår - det er idag vi har igår!

Det kan ikke ha vært igår, for da var det "idag".

Likeledes er det med imorgen, det er jo idag -  det kan jo ikke være
imorgen, for det blir også "idag".

Skjønner dere hva jeg mener?

Fremtiden må jo være noe vi har nå, ellers vil "fremtiden" være
"nåtid".

Det er idag vi har en fremtid!!!

Dette kan høres ut som ordkløyveri, men det er jo egentlig en realitet.

Det er en annen påstand, ikke min, men jeg er enig, "livet er det som
skjer, mens du er opptatt av andre ting"!

Da er vi tilbake til: "grip dagen!".




_______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar