torsdag 15. august 2013

Meny ved Heimdal, Tønsberg

Meny-butikken ved Heimdal i Tønsberg kan av og til sette tålmodigheten
på prøve.

Jeg har opplevd mange episoder der i den tiden jeg hadde arbeidsstedet
mitt et par hundre meter unna.

Idag satte jeg fra meg varene på disken ved siden av , og forlot butikken.

Kassen som var i drift, (den eneste) ble betjent av en som tydelig var
under opplæring.

Det må gjøres av og til når man ansetter nye folk, og jeg forstår det, men
det jeg ikke forstår er hvorfor har de bare den ene kassen åpen når den
brukes til opplæring.

Jeg var nr. fire i køen, og det var fem bak meg.

Hun som sto for opplæringen kikket opp flere ganger og så hvordan køen
vokste uten å reagere.

Etter en stund trykket hun på en knapp, uten at det kom ekstra hjelp og
hun trykket en gang til uten noen reaksjon.

Tilslutt grep hun en tlf. og prøvde å ringe, men da var min tålmodighet slutt.

Jeg skulle ut på en jobb, og skulle bare ha litt lunch-mat.

For det første, så må de sørge for en kasse som "virker" når én kasse er
opptatt med opplæring.

For det andre så kan man ikke vente til det er 9 - 10 kunder i køen før
man reagerer.

Er man opptatt med opplæring i den eneste kassen som er i drift, må
man være så oppmerksom og så fornuftig at man er snar til å tilkalle
mer hjelp.

MENY, SKJERP DERE!

Og sørg også for å lære opp de som skal lære opp nye!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar