mandag 21. oktober 2013

Ikke bare akt!!!

På grunn av at jeg hadde endel aktmalerier utstillt på en lokal pub, fikk jeg
stadig spørsmål om jeg bare malte nakne damer.



Noen av maleriene fra pub'n


Jeg maler ikke bare nakne damer, men jeg må jo innrømme at jeg liker å
male akt, og da selvfølgelig med kvinner som motiv, men jeg prøver meg
stadig på "normale" motiver, så her kommer et knippe, riktignok ikke av
helt ny dato, men det får stå til.



Kinn kirke med Kinnaklova i bakgrunnen.


Min far tilbragte endel av barndommen sin på Kinn, og hans mor (farmor)
var fra Kinn.



Blått er min absolutte favorittfarge og sammen med
terrakotta farge innvendig blir det en fin kontrast.


Mye av det jeg har malt er rett og slett øvelser, for jeg har ikke noen
form for opplæring eller kurs, så det blir å prøve og feile med teknikker
og så videre, men innimellom kan det bli litt ok.



Et parti fra Stokkelandet, med Nøtterøy i bakgrunnen.


Egentlig liker jeg ikke å male landskap, men en må jo prøve det også -
jeg liker best å male mennesker.



Fyrlykten på Randsholmen.


Jeg har en litt skrullete tilbøylighet til å ikke gjøre bildene helt ferdige,
og fyrlykten over mangler rekkverket!!!



Lek med farge og form.


Det er gøy av og til å bare surre med helt abstrakte, nonfigurative motiver,
og hvis man ikke har en konkret ide fra starten av vet man aldri hva det blir
til slutt, og det er jo spennende.



Den sannede kirke ved Skagen.


Før trodde jeg at det bare var kirketårnet som stakk opp av sanden,
og at kirkeskipet lå begravet, men det er egentlig feil.

Kirkeskipet er revet, og man kan se hvor det har vært på baksiden 
av tårnet.



Skarvekoloni ytterst på "Grenen"


Selv om det er fin sandstrand ytterst på Grenen er det  ikke tilrådelig å
prøve seg på en svømmetur da det er kraftige strømmer p.g.a. at to hav,
Skagerak og Kattegatt møtes her.



Dramatisk senhøsthimmel ved Grenen.


Jeg har vært i Skagen både midt på sommeren,  sent på høsten i
oktober/november og i desember, og det er nesten mer storslått når
man er alene ute på Grenen.



Et gammelt fort ute ved kysten i Porto, Portugal.



Jeg leide bil og reiste rundt i Portugal i 14 dager, og var bl.a. i Porto,
og fortet over ligger helt ytterst ved kysten

Vel jeg kan jo ikke dy meg, det blir et par aktbilder til slutt, ett i brunt
og ett i blått og det blå holder jeg egentlig på med ennå og er ikke helt
ferdig, men "skitt au".



Dette er et av de første aktbildene, og faktisk
et av de aller første bildene jeg malte.




"Damen" blir nok ferdig en dag...

_____


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar