mandag 14. april 2014

"Thor" tok en "Titanic" igår!

Klikk på bildene så vises de i full størr.

Monitoren "Thor", som jeg har holdt på med en stund tok en
"Titanic" i dammen igår.

Det blåste godt og jeg hadde også lagt inn litt ekstra bly i skroget
for å få litt riktigere fribord i forhold til skala.

Originalen lå jo så vidt over vann med under 50 cm fribord, så i
skala blir det ikke så mange mm.



Nok om det, den lå tungt i vannet, og optimist som jeg alltid er
tok jeg ikke så mye hensyn til at det ikke er 100 % tett mellom skrog
og dekk. og så skjer det som ikke skal skje.


På grunn av at den ligger så dypt i vannet, så er det ikke så mye
ekstra tyngde som skal til før den blir for tung, så litt ekstra vann
i "vomma" var nok.

Blubb blubb!!!


Her går vi ned med mygg og maur!


Den gikk rett til bunns på ca 1,5 mm dyp, og det var så vidt jeg
kunne skimte den i den dårlige sikten i dammen.

Heldigvis lå det en tørrgren etter vinteren under noen trær, så
den brukte jeg som "fiskestang" og fikk huket den til rekka på
båten.

Mottaker og motor lot seg redde, men verre var det med farts-
regulatoren, den gikk til he.....

Nå er jeg i full gang med å bygge om litt, så vi får håpe det ikke
skjer igjen, men en ting har jeg oppdaget,  jeg er nok en bedre
fotograf enn båtbygger, for det gikk ikke mer enn maks 5 sek.
fra jeg skjønte at det kom til å gå galt, til den var borte, og jeg
rakk å ta flere bilder før den forsvant!!!

______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar