søndag 11. mai 2014

Min favorittrødvin

Cantina Zaccagnini er min favorittrødvin av flere grunner.
Først og fremst er det selvfølgelig smaken, men jeg skal ikke gi meg
ut på noen vinspesialist uttalelser, for det er jeg ikke, men jeg er et vin-
menneske og drikker normalt ikke øl.

Derimot har jeg drukket en god del forskjellige rødviner, spesielt viner
fra Italia og pinnevinen falt jeg for med en gang.

For mange år siden begynte jeg å føre inn på pc'n hva jeg mente om
forskjellige viner, og det ble tilslutt konsentrert om italienske vinner.

Jeg førte inn merke (navn), druetype, distrikt, pris og hva jeg mente
og ga poeng i form av stjerner fra én til seks, hvor seks var best.

I en periode hadde jeg 29 foskjellige italienske viner i hylla, og har
senere vært "igjennom" adskillig flere og gjennom denne helt amatør-
messige "research" kommet over Cantina Zaccagnini.

Denne Montepulciano vinen har vært favorittvinen i mange år og jeg
har anbefalt den til mange av mine venner, og har bare fått positive
tilbakemeldinger.

Den er en av Vinmonopolets mest populære rødviner, og samtidig til
en hyggelig pris.

Mange klager over at de lett får hodepine av rødvin, og det hender av
og til med meg også, men det har ikke skjedd med pinnevinen.

Klengenavnet pinnevinen har den fått fordi den har en liten bit av drue-
stokken bundet rundt halsen - en liten pinne.

Genialt markedsføringstriks, for selv om du glemmer navnet, så husker
du pinnen, og det var nettopp pinnen som gjorde at jeg kjøpte den første
gangen, og jeg hadde ikke fått den anbefalt.

"Vinguiden" i Dagens Næringsliv har omtalt den som et av de beste
rødvinskjøpene på polet, og har brukt uttrykket "praktfull pinnevin".

Hvorfor dette innlegget i bloggen min?

Jo, fordi jeg ønsker at mine venner og andre som følger bloggen min
skal bli oppmerksom på denne vinen, selv om de fleste av mine venner
allerede har drukket den sammen med meg.

_____


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar