søndag 11. mai 2014

Tid!

For et par innlegg siden skrev jeg om "Talent For Life", et begrep jeg
er glad i, og i den forbindelse tok jeg opp at TV stjeler tiden din.

Det kan hende du ser det på en annen måte, hvis du er ung, men jeg er
69 år om et par mnd. så jeg har noe mer begrenset tid.

Jeg sover ikke så mye og i løpet av de to siste døgnene sov jeg kun fire
timer og de fire timene var sist natt.

Dette er ikke fordi jeg ikke får sove, men fordi det er ting jeg holder på
med som jeg ikke klarer å legge fra meg og jeg liker å holde på med
mine interesser - jeg er en typisk natterangler.

Det å bare sitte kan jeg klare hvis jeg er i det filosofiske hjørnet, men
da er det igjen noe jeg holder på med - tanker, og det er jo akkurat
det som skjer i dette øyeblikk, tanker som jeg putter inn på pc'n.

Forrige natten sov jeg ikke i det hele tatt og holdt stort sett på med å
spille og å male.

Jeg har et key board som jeg kan spille på uten å forstyrre naboene i
huset (øreklokker) og med gitar kan jeg spille ganske lavt, så det ble
den natten.

Mye av det jeg har malt er blitt til om natten, for da har jeg mer ro i
kropp og sinn og heller ikke så mye forstyrrelser rundt meg.

Det er en mye jeg fremdeles er nysjerrig på, så hvis jeg skal følge med
Hotel Cesar, Paradise Hotel og alt det andre som folk er opptatt av,
så blir det mindre tid til å drive med det som er selve livet.

TV er ikke et liv, det er å fjerne seg fra livet.

Jeg vil ikke at TV skal ta tiden fra meg, den er for verdifullt!

For mange mennesker er livet det som skjer mens de venter på at
livet skal begynne!!!

Jeg skal ikke gå inn på hva jeg er så opptatt med, men de som har fulgt
bloggen min over noe tid, vil ha sett at det er litt spennvidde i mine
interesser.

Malingen har jeg ikke vært så aktiv med, som jeg burde, i det siste,
da det har vært mye annet jeg har vært opptatt med.

Jeg driver litt med hva jeg kaller mental oppussing.

Ikke restaurering, men litt fornying i måten å tenke på og da også en
noe annen måte å se verden og bilder på.

TTT - Ting Tar Tid, så jeg stresser ikke med at malingen ligger litt nede,
selv om det var det jeg holdt med på forrige natt.

Jeg er pensjonist og sover som sagt lite, men jeg må ha noe sosial
kontakt også, så hvis jeg skal rekke alt jeg ønsker, må døgnet utvides,
24 timer er for lite.

Dette høres kanskje litt sykt ut, men greia er at jeg ønsker meg mer
våken-tid  og søvn er "død-tid".

Det absurde er at selv om jeg er gammel, godt voksen, eller hva man
skal kalle det, så føles det allikevel på en sprø måte at jeg fremdeles er
i begynnelsen av livet og det er så mye uprøvd å utforske.

Det er mye spennende der ute!!!

Jeg har opplevd og gjort mye spennende og interessant, men jeg ønsker
meg fremdeles mer av livet før jeg legger inn årene.


______




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar