tirsdag 6. januar 2015

Hva er en blogg?

De "fleste" som blogger vet hva en blogg er, men tydeligvis ikke alle.

Såvidt jeg har forstått er det forbudt å drive med kommersiell virksomhet
i bloggen.

Det er med andre ord ikke lov å drive forretning eller avertere for salg
i bloggen.

P.g.a. trafikk på et av mine innlegg om femiblogger tok jeg en ny tur
innom andres blogger for å se hva som fantes.

Jeg fant bare blogger fra kvinner, og da med typisk kvinnestoff, og det er
forsåvidt greit nok, selv om jeg, som jeg har nevnt før, savner innlegg fra
kvinner, med stoff som ikke bare dreier seg om barn, strikking, hekling,
blomster og matlaging.

Det må da finnes kvinner som også har andre interesser, eller er kvinner
så til de grader styrt av tradisjon at de ikke klarer å se verdier i også
andre ting.

Vel, det var ikke dette jeg ville kommentere nå, men som jeg nevnte inn-
ledningsvis, så tror jeg det er i strid med reglene å drive forretning/salg
via bloggen, den skal være som en slags dagbok.

Jeg kom over flere blogger som var ren forretning, og som promoterte
salg, og da lurer jeg på, er det ingen som kontrollerer hva som foregår i
bloggene.

Selv driver jeg også med ting som kan selges, men jeg holder min sti ren
når det gjelder markedsføring i bloggen min, der tar jeg opp ting jeg er
opptatt av i livet mitt.
______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar