lørdag 19. november 2011

Bilder

Jeg maler litt fra tid til annen og mange har spurt meg om jeg
selger bilder, og hva jeg tar for dem.

Jeg har bestandig sagt at jeg ikke selger og det har flere årsaker.

For det første så ser jeg ikke på bildene mine som kunst og
derved ikke som salgsobjekt.

Dette er noe jeg driver med for min egen hygge, og jeg koser
meg når jeg holder på med et bilde.

Det andre er at et bilde som jeg selv er fornøyd med har jeg
ikke lyst til å kvitte meg med, jeg vil ha det selv!!!

For det tredje, et bilde jeg ikke er fornøyd med vil jeg ihvertfall
ikke selge, så da sitter jeg med endel bilder da.

Flere har prøvd å få meg til å stille ut, men en utstilling betyr
mulig salg av bilder jeg vil ha selv.

Løsningen kom uten at jeg har vært nødt til å selge "barna mine".

Jeg har systematisk fotografert alle bildene etterhvert som de
er blitt ferdige.

Jeg har tidligere også jobbet som fotograf og er ganske aktiv
med det fremdeles og har brukt Photoshop til å manipulere og
retusjere bildene.

Photoshop har utallige muligheter til å forandre og skape nye
uttrykk i bildene.

Dette har jeg gjort med endel av fotografiene mine og det har
blitt mange interessante resultater.

Jeg har malt mange aktbilder og nå fikk jeg ideen til å lage nye
versjoner av de ved hjelp av Photoshop.


Bildet kjørt igjennom en prosess hvor det blir en effekt
som om du ser motivet igjennom ruglete glass.




Resultatet ble etter min mening ganske vellykket og responsen
fra andre var også positiv.


Et av bildene som ikke er manipulert.



Kjørt igjennom samme prosses som det første bildet.



Jeg er ofte er innom en lokal pub for bl.a. å spille biljard og av
og til ta en kopp kaffe.

De har nettopp stillt ut bilder for en kunstner i pub'n og det ga
meg en idè.

Hjem og hente noen av bildene og viste de for innehaveren av
pub'n.

Han ville ha de på veggen med en gang, så det var full fart hjem
igjen for å plukke ut noen av bildene og montere i passepartout
og rammer.

Tilbake til pub'n og mens bildene ble montert kom den første
forespørselen og før alt var montert var 1 bild solgt.

I løpet av ettermiddag og kveld var tilsammen 4 bilder blitt
bestillt og skal leveres så snart jeg får nye klare da bildene på
veggen skal henge en stund.

Og jeg har bildene mine i behold.

Sjennialt æsså!

                                                  ---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar