torsdag 8. november 2012

Hjemmelaget eller?

Når en rusler rundt i et matsenter og kikker på betegnelsen
på  de forsljellige produktene, kan man undres over om de som
lager reklamen på enkelte produkter tror at vi som handler
er fullstendig idioter.

Et eksempel er syltetøy-produkter fra Nora - Hjemmelaget
bringebærsyltstøy!

Er det meningen at vi skal tro at det er snakk om et hjemme-
laget produkt?

Er det kvinner (eller menn) rundt omkring i landet som lager
syltetøy og leverer til Nora?

Nei selfølgelig ikke, alle vet det, så hvorfor i hule er det
nødvendig å bruke denslags markdesføring.

Det er vel samme greia som at hvis en løgn blir fortalt
mange nok ganger så blir den en sannhet.

Et annet produkt som jeg ikke helt forstår markedsføringen
av er reklamen for Seltin, som  har gått på TV.

Jeg husker ikke helt teksten, men den gikk ut på at nordmenn
konsumerer så og så mye salt hver, i året.

Noen ønsker å redusere saltinntaket, derfor har vi utviklet
Seltin, et naturlig minneralsalt.

Og igjen, hvordan i hule kan man utvikle noe som er naturlig?

Hvis det må igjennom en utviklingsprosess, så er det vel ikke
lenger naturlig!!!

Jeg var foresten i butikken forleden og kjøpte rekesalat hos
Meny - First Price.

Hipp hurra, jeg fant reka!

Det hadde vært riktigere å kalle det salat med rekesalatsmak,
for noe mere er det virkelig ikke.

Jeg har aldri fått "rekesalat" med nesten total mangel på reker
før jeg prøvde dette First Price produktet.

Da jeg smurte to skiver med rikelig salat på, fant jeg èn enslig
reke på den ene skiven.

Senere har jeg ikke gransket så nøye, men har automatisk et
øye etter reker når jeg legger på "rekesalat".

Jeg har litt igjen, så håpet er ikke ute om å finne èn reke til.

En annen ting som jeg også lurer på hos Meny er Kornbrød!!!

Jeg lurer på hva det da er i de andre brødene.

Jeg har i all min enfoldighet alltid trodd at korn var råvaren
til brød.

Kanskje de bruker soya her også, som de også bruker i soya-is,
soya-kjøtt og soya-melk.

I disse tilfellene forteller de ihvertfall hva det er.

Har også sett i enkelte typer lapskaus på boks at det ikke er
kjøtt, men noen terninger av et svampaktig stoff som ihvertfall
ikke jeg aner hva er for noe.

Verden vil bedras, eller som jenta sa: En skal hore mye før
ørene faller av.

Hmmm!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar