tirsdag 4. februar 2014

"First Price"

Etter å ha blitt pensjonist (i ett år), har jeg blitt noe mer oppmerksom
på produktpriser, for å bli litt mer fornuftig når jeg handler.

First price produkter hos Meny er jo vesentlig mye rimeligere enn de
tilsvarende vanlige produkter.

Noe er bra, men noe stiller jeg spørsmålstegn ved - har tidligere nevnt
First Price vaskepulver og forpakning.

Et helt ok produkt er for meg bl.a. First Price toalettpapir, jeg er ikke
så ømskinnet i "stumpen" at jeg må ha noe Soft for å klare meg.

Et annet produkt som jeg kan kjøpe er First Price pizza.

Den er i seg selv kanskje litt tam, men jeg bruker den som en pizza-
bunn og fyller på etter egen smak, og etter hva jeg bør se å få spist
opp fra kjøleskapet før det går ut på dato.

Idag kjøpte jeg nytt brød og en bakk med First Price rekesalat, og
denne har jeg prøvd før, og skrev den gang i bloggen om at jeg fant
reka!!

Når det er sagt, så var ikke det så veldig seriøst ment, men det slo
meg at jeg nærmest måtte lete hvis jeg ønsket reker i den salaten jeg
la på brødskiva.

Idag smurte jeg tre skiver og for moro skyld kikket jeg etter reke(ne),
og fant en reke på to av skivene og null reke på den tredje.

Satt og smilte for meg selv mens jeg "nøt" rekesalaten, og satt og
tenkte at hva er egentlig smaken i rekesalat.

Det er jo ikke egntlig smak av reker, men mer smaken av den maj
neslignende konsistensen med blekrosa farge som holder det hele
sammen, resten er jo stort sett noe rotfruktlignende biter som er
ganske smakløse,nog som jeg heller ikke vet hva er.

Den samme smaken finner man i flere tilsvarende salatprodukter,så
egentlig så er det ikke så farlig med hva det står på forpakningen.

Salat med rekesmak kunne ha vært et passende navn, men da de
heller ikke er noen egentlig rekesmak, så blir det litt feil, men er det
så nøye,så lenge smaken er ok?

Men, smaken er som baken..., noen liker mora og noen liker
dattera, og noen liker kanskje også faren....!

Vi hadde en gang i verden en såkalt Sitronbrus, men det var visst
ikke lov, for det fantes ikke noe fra ekte sitroner i brusen, så den ble
"omdøpt" til Brus med sitronsmak.

Da ramlet det plutselig inn i hodet mitt, hva med Orgelbrus og/eller
Brus med .........!!!!


_____

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar