søndag 26. januar 2014

Sleivspark!

Etter siste stortingsvalg har jeg lagt inn noen innlegg angående hva jeg
har ment om resultatet, og om vår statsminister Erna Solberg som
tidligere har uttalt at det ikke er aktuellt å ha et regjeringssamarbeid
med frp.

Jeg har kommet med endel spark i forbindelse med at Siv Jensen og
frp kom med i regjeringen, og noen har vel kallt det sleivspark, men
uansett så er jeg ikke alene om å mene at Erna Solberg har måttet
svelge noen kameler og vært ganske fleksibel med prinsippene.

De fleste kjenner sangen om "Tuppen og Lillemor".

For meg er Siv Jensen og Erna Solberg "Tuppen og Lillemor" -
jeg vet ikke hvem som er hvem, men Siv Jensen er den som ikke fikk
"skli på kjellerlemmen", og ikke fikk "komme inn i våres gård"!

Vel, nå får hun komme inn i Erna Solbergs "gård" og får "skli på
kjellerlemmen"!

Når det gjelder Siv Jensen, har jeg egentlig ingen tro på hennes parti-
politiske ambisjoner, hennes ambisjoner tror jeg er kun for henne selv,
og partiet er kun et middel for å nå sine egne ambisjoner.

Jeg satt i kveld og tenkte på akkurat dette med at E.S. og høyre aldri
har vært så fleksible som nå.

I Kåre Willochs tid tok man ikke så lettvint på partiets politikk og prin-
sipper, og var heller ikke så fleksible, og holdt seg mer til de prinsipper
man hadde.


Da datt det inn i meg et gammelt ordtak som jeg mener har sin beret-
tigelse her: "Det er ikke vanskelig å være fleksibel når man ikke
har ryggrad".

Hvor er Erna Solbergs politiske ryggrad?


Med Kåre Willoch var det aldri noe tvil om ryggrad!


______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar