mandag 2. april 2018

Life Happends!

Life Happends.....


Livet er fullt av overaskelser og man vet aldri hva morgendagen
bringer, eller hva som skjer i framtiden.





For mange år siden, sånn ca. noen og femti år siden idag spillte jeg 
saksofon i korps, ved siden av at jeg også spillte trommer i forskjellige 
grupper, bl.a. i et par swing jazz grupper.

Dette stoppet jeg med da jeg flyttet til Oslo, og det ble litt vanskeligere
å holde kontakten med den gamle gjengen.

For litt over tre år siden gjorde tileldighetene at jeg fikk meg en ny tenor-
saksofon og det gjorde at jeg begynte å bli ivrig til å spille igjen og jeg 
dro også igang et band bestående av fem mann inkl. meg selv. 

Det bandet ble oppløst av årsaker jeg ikke gidder å gå inn på her, men 
idag i en alder av snart 73 år, foretrekker jeg å være fri til å slenge med 
på jammekvelder når/hvis det passer.

Nå for tiden er jeg med på jam nesten hver torsdag på Blues´n i Horten 
og koser meg med hyggelige folk/musikere som ikke rynker på nesa når
det kommer en gammal gubbe med stort sett "gærne" låter.

De prøver istedet å gå på disse låtene mine, som stort sett er gamle
jazz-standard låter og det virker som at de syns det er ok med andre 
ting enn det som er vanlig blandt yngre musikere idag.

En flott blanding av yngre og godt voksne musikere som har én ting 
felles, gleden ved å spille sammen med andre musikere.

Så idag er livet snudd litt på hodet og noen av mine hobbyer, bl.a. 
fjernstyrte båter, helikoptere og fly, (har 12 stk.) er blitt lagt på hylla, på 
grunn av musikken.

Fotografering, maling og skruing på veteranbiler klarer jeg ikke helt å 
slippe taket i, så dette og musikken sørger for å holde gubben igang.

Jeg har aldri klart å kjede meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar