onsdag 4. januar 2023

Mennesker er forskjellige heldigvis!

Vi mennesker er forskjellige og heldigvis mener ihvertfall jeg og det er jo mangfoldet som gjør at vi har et samfunn som består av individer med identitet og ikke bare en masse uten noen form for variasjon.

Å skille seg ut i samfunnet betyr ikke at man er rar, snål eller ikke helt normal, og da kommer vi til kjernen i det jeg er opptatt av.

Hvis du ikke følger normen og går dine egne veier og ikke gjør som de andre eller gjør ting som de andre ikke gjør, så har du lett for å bli regnet som litt rar og enkelte vil ha vanskeligheter med å forholde seg til deg.

Jeg pleier å si at jeg bryr meg ikke så mye om hva folk tenker, for de gjør det så sjelden.

Svada vil nok noen si, men det er likevel en slags sannhet i det fordi mange får meninger om andre uten å egentlig tenke over hvorfor og hva er det som gjør at noen skiller seg ut.

De som styres av hva de tror andre tenker om dem har et problem etter min mening, mens de som gir blaffen i hva andre måtte tenke har et sunnere og mere avslappet liv.

Hvor vil jeg med dette?

Noen vil alltid ha meninger om deg og det må de få lov til, men de som kjenner deg og er en av dine venner er det nettop fordi du er den du er og de andre kan du bare gi blaffen i, for de betyr ingenting i motsetning til dine venner.

Vel, det var bare noen tanker i farta.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar