onsdag 11. januar 2023

Norsk vinter - hva det nå enn er for noe...

 Da jeg var barn var vinter  v i n t e r,  men i senere år er ikke lenger vinter en vinter, men en lang høst, da det ofte bare har vært en antydning til snøfall og snøen som kom ble raskt borte.

Jeg har for vane å fotografere ut fra stuevinduet og har lagt ut bilder under titelen: "Utsikt fra et vindu....".


Ikke noen stor sak, men det er blitt fotografert til alle årstider og til alle døgnets tider.

De som har hengt med i gruppen "Nye Tønsberg - på godt og vondt" har fått med seg disse glimtene fra stuevinduet og selv om dette har vært en uhøytidelig greie, så har mange tydeligvis likt bildene som er blitt lagt ut.

Den gruppen ble startet for noen år siden av Per-Uno Iversen og jeg og en vesentlig grunn til at den ble startet var for å skape et forum hvor man kunne ta opp ting og gi uttrykk for sine meninger som et slags "Speakers Corner" og gjerne sterke meninger, men den ble mer og mer en fotogruppe og fjernet seg noe fra opprinnelsen,

Jeg er fremdeles medlem av gruppen, men hoppet ut av den administrative delen og har brukt min egen Timeline som et sted for foto og for å gi uttrykk for meninger.

Jeg har nå kommet igang med Bloggen min igjen og der trives jeg godt og kommer nok til å operere mye derfra, men samtidig være på FB via min Timeline.

Det fine for meg med mitt syn på å kunne publisere ting, er at på bloggen kan jeg i langt større grad sette mitt personlige preg på ting jeg legger ut.

Jeg kan bedre styre størrelse på bilder, velge farger på tekst, og likeledes skrifttype og størrelse på den, som f.eks. fetere typer og kursiv.

Det er også lettere å sjonglere med bilder og selv etter at et innlegg er ferdig og er lagt ut kan jeg bytte bilder eller fjerne bilder uten å måtte ta alle bildene på nytt bare for å ta ut eller legge til et bilde midt inne i bilde serien.

På min Timeline vil jeg stadig legge inn blogg adressen slik at ved et klikk på adressen så er dere inne på bloggen som egentlig ble startet i 2010 og alt gammelt stoff er fremdeles tilgjengelig.

Dette passer meg bra.

______



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar