tirsdag 5. oktober 2010

veteranbil

Idag skal jeg ut til veteranbilklubben og jobbe på prosjektet mitt, en
BMW 518  fra 1975. Den har stått på verkstedet til klubben ett par
vintere.


                                                                     
                                                    Prosjektet

Har gjort endel karosseri-jobbing og noe lakkering samt skiftet top-
pakning, planet toppen og slipt ventiler og ventilporter. Bilen har hatt
én eier mesteparten av tiden, men etter at denne gikk bort ble den
kjøpt av en kollega av meg som hadde den en kort stund.
Håper på å få bilen på veien snart. Er forøvrig på jakt etter en
VW-boble cabriolet, eldre type.
Gjerne svært gammel og ikke nødvendigvis i god stand. Tar gjerne et
oppussing/restaurerings-prosjekt.
Har jobbet endel med tinnsparkling og tatt opp gamle metoder for
sparkling av karosserier.
Dette anses som svært vanskelig, men alt kan læres, og jeg føler meg
ganske trygg på den teknikken nå.
Til fredag, hvis alt går som det skal, blir den siste lille biten lakkert.

Så er det forhåpentligvis bare EU-kontrollen igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar