torsdag 27. juni 2013

"Old Memories"

Her forleden hadde jeg en morsom opplevelse, noe som fikk meg
til å tenke litt på "gamledager"!

I yngre dager var jeg musiker, og spillte trommer i et swing jazz band.

Vi spillte på danse restauranter (som har blitt helt borte) og på høy-
fjells hotell, vanlige hoteller, båt osv.

Vi spillte på alt som fantes av dansesteder i Vestfold på den tiden, og vi
ble godt mottat der vi opptråtte og var et godt sammensveiset band.

For noen dager siden besøkte jeg en venninde som bor ett stykke
fra Tønsberg, og husverten hennes spiller i et band med samme type
musikk som vi spillte i "gamle dager", swingjazz, blues osv.

I det vi skal gå inn til min venninde, hørte vi musikk fra en sidebygning.

Kona til husverten fikk øye på oss og ba oss inn for å høre på musikken.

Det var ikke de vanlige bandmedlemmene som spillte, men husverten
og en tidligere spillekompiss som satt og jammet. (keyboard/piano og
kontrabass.

Trommesettet sto oppstillt uten "trummis", så jeg "havnet" bak trommene
og var med på et par låter.

Jeg var rimelig "rusten", for det var mange år siden jeg hadde sittet bak
trommer, men feelingen var der, og det var megagøy.

Det ble bare de to låtene, selv om jeg ble oppfordret til å spille mer,
men jeg hadde ikke lyst til å "ødelegge" for de to som koste seg med
gamle låter, men det var gøy, og det ga absolutt mersmak.

Jeg har lenge gått og fantasert om dra igang en gruppe for å spille
latinjazz, men det er håpløst å finne den riktige pianisten og den riktige
gitaristen, og disse to er viktige for den typen musikk, så det blir vel
bare med tanken, men av og til er det morsomt å bare fantasere om ting
man har lyst til å gjøre.

Man behøver ikke nødvendigvis å gjøre alt.



________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar