torsdag 14. november 2013

Vaaaaskepulver!

Tom for vaskepulver -  det er jo bra, det betyr at jeg vasker!!!

Inn til Meny for å kjøpe mer, og i den sammenheng sjekket jeg  for en
gangs skyld prisene (er blitt pensjonist, og skal ha ut mest mulig utbytte
av pensjonen!!).

Det var ganske store variasjoner i pris, og hva som er best er umulig  å
vite for en som alltid bare har tatt første pakke som øya får tak i.

First Price var mye billigere enn de øvrige men kanskje ikke like bra, men
vi prøver og sjekker ut hvordan det går.

Hjemme igjen tar jeg å spretter esken, men litt anderledes enn jeg pleier,
for jeg har alltid bare åpnet et hull  i det ene hjørnet, og derved heller ikke
hatt oversikt over hvor mye det egentlig er i esken.

Det står antagelig en vekt i gram  utenpå esken, men det forteller ikke så
veldig mye, for vi vet jo ikke egenvekten på vaskepulver.

Vel, når vi først er ute og sjekker pris og etterhvert kvalitet (vaskeevne),
så kan vi også sjekke hvor mye det er i esken.

Som sagt, så gjort.

Esken er stor, så det må jo være bra med pulver oppi!



Esken var temmelig stor sammenlignet med fyrstikkesken.

Big surprice!!!





Esken var så vidt over halvfull!


Hva i he..... er meningen, vi sløser jo borten masse papirmasse ved
å operere med slik overdsrivelse.

I disse miljøtider bør vi vel vise måtehold også på den fronten, men
det som virkelig er hårreisende er hvordan produsent og markeds-
fører bevisst lurer oss til å tro at vi får en større mengde såpepulver 
enn det som virkelig er i esken.

Når det er så lite pulver i forhold til størrelsen på esken, så er det for
meg ren svindel.

Det hjelper ikke at det står utenpå esken at den innholder så og så 
mange gram, for det er det vanskelig å skape seg et bilde av volum
etter.

_____

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar