søndag 8. september 2013

Ang. Stortingsvalget...

Ja, så er det valg igjen, og de fleste lurer kanskje på hva de skal stemme på.

For meg er det såre enkelt, jeg stemmer ikke på et parti som kan hjelpe
FRP, (unnskyld, "frp", de fortjener ikke store bokstaver) til å komme i en
regjeringsposisjon.

Jeg har tidligere uttalt i et innlegg i bloggen min, at jeg ikke ser på frp som
et politisk parti, men som en samling politiske svermere.

Det jeg hører/leser fra frp igjennom året skremmer meg som norsk stats-
borger.

Disse menneskene ønsker jeg ikke i en posisjon hvor de skal være med å
bestemme hvordan vi skal drive landet vårt.

Jeg er stolt av landet vårt, og stolt av å være nordmann, men jeg blir flau
når jeg hører eller leser uttalelser fra frp.

Bare den interne drakampen mellom partimedlemmer som  man har hørt
om, med ekskluderinger og intern krangel, og en tidligere partileder som
sutrer fordi han ikke ble nominert til en prestisjefyllt komité.

Blir man ikke nominert, er det vel fordi man ikke er ønsket, noe de fleste,
ihvertfall utenfor frp-ideologiens indoktrinering forstår.

Vi har gjennom mange år hørt hvordan frp vil bruke penger til forskjellige
ting i samfunnet, og det er hver gang en ny sak dukker opp i nyhetsmedia,
da er frp på plass og forteller hvor dårlig de andre er som ikke bevilger
penger til det aktuelle problemet, og lover at alt ville vært bedre med frp-
politikk.

Begynner vi å legge sammen alt hva de har lovet, og følger opp med
bevilgninger, er det ikke lenge før vi er i samme økonomiske situasjon
som resten av Europa.

Folkens bruk stemmene deres, men ikke gi frp en eneste stemme, la oss
prøve å bli kvitt denne kvisen på den politiske rompe en gang for alle.


_____


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar