mandag 9. september 2013

Ang. valget!

Ja, så har det skjedd da, at frp kan komme i regjeringsposisjon.

En skikkelig blåmandag og en sorgens dag for Norge og alle
oppegående borgere som hadde håpet på et nederlag for frp.

Et nederlag er det, for frp kommer i en regjering bare fordi Høyre
trenger dem for å få "makten", og ikke pga. politikken, eller hva
frp står for.

Tidligere ville ikke noen av partiene ha noe med frp å gjøre, og
det burde være et tankekors for frp at de ikke blir tatt seriøst,
men samtidig burde det være et tankekors for den norske befolk-
ning at partier som gjennom en årrekke helt har fornektet et sam-
arbeid med frp, nå trykker dem til sitt bryst, bare for å sikre sine
egne interesser.

Da kan man spørre om det finnes rakryggede politikere igjen.

Jeg hadde lenge et håp til venstre, men det ser ut til at også de har
falt for fristelsen til regjeringsmakt!!!

Arbeiderpartiet er fremdeles det største partiet, og frp har en be-
tydelig nedgang, så jeg vet ikke om de egentlig har noen grunn til
å feire.

Det må jo være forsmedelig å komme inn i en regjering når de
egentlig har nedgang og egentlig er uønsket på den politiske
arena.

For Høyres, og Erna Solbergs del må det også være litt forsmedelig,
for de har jo i alle år tidligere sagt at det var uaktuelt å ha frp med i
en regjering, og det er jo et paradoks at de også trenger Venstre,
som er deres absolutte motpol, men i nødens stund spiser fanden 
fluer, så det virker som at Erna Solberg svelger fluer for harde livet.

For egen del er det vanskelig for meg å ha tiltro til et parti som
skifter standpunkt, slik som Høyre har gjort nå med frp.

Høyre har jo blitt en værhane som vingler frem og tilbake, avhengig
av hvordan den politiske vinden snur seg,

Når det er sagt, må jeg bare tilføye at jeg hadde ønsket en ren
høyreregjering, som kunne fungert uten slike elementer som
Siv Jensen og frp.

Jeg har sagt det tidligere, jeg ser på frp som en kvise på den
politiske rompe!

Kondolerer Norge!


_____

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar