tirsdag 17. september 2013

Respons på innlegg om valget og Ernas valg!

Jeg skrev et par innlegg angående valget, og Erna Solbergs valg av
partnere i ny regjering.

Det har vært ganske store reaksjoner, både i Norge og i utlandet.

Utenlandske politiske kommentatorer, og utenlandske politikere ser med
forundring på resultatet av valget i Norge.

De har tydeligvis problemer med å forstå at vi forkaster en regjering som
virker, og italienerne har sagt ang. Stoltenberg: "Send ham til oss".

For å si det med teksten i en humoristisk sang: "Nordmenn er gale!"

Det som har vært overaskende for meg, er den store responsen jeg har
fått på blogg-innleggene mine.

Det siste innlegget skrev jeg kl. 06:30 om morgenen, og allerede kl. 10:00
hadde det vært nærmere 200 besøkende på bloggen, og det rant på
utover dagen og dagene etter.

De fleste besøkende var fra USA, og selfølgelig endel fra Norge, men USA
har også vært hyppigst innom også etterpå.

Årsaken er selfølgelig tittelen jeg har brukt, og søking på alt som har med
det norske valget, Erna Solberg og selvfølgelig frp med Siv Jensen.

Jeg tror ikke Erna Solberg hadde trodd at frp var sett på som versting-
partiet i den grad som det har blitt fremstillt som i den internasjonale presse.

Dette bør også være en vekker for det norske folk også ved senere valg.

Ikke det at de skal høre på den internasjonale pressen, men det har blitt
satt fingeren på ting som kanskje ikke alle var seg så veldig bevisst på.

Det virker som at det internasjonale samfunn har mer klarhet i hva frp står
for enn hva mange  i Norge har vært.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar