torsdag 26. september 2013

Biltema????????

For en tid siden, nærmere bestemt 10.06.13 var jeg hos Biltema og kjøpte
en boks med chrome lakk.

Lokket på boksen var "chromet" og så ut som virkelig chrome, men da
den ble prøvd viste det seg at det ble en overflate som børstet aluminium,
så langt fra chrome som det er mulig å komme.

Jeg tok opp dette med daglig leder for Biltema, og da han sprayet en
prøve med boksen, var han enig i at det ikke lignet på chrome.

Han lurte på om det kunne være snakk om feilmerking, eller en produk-
sjons feil og skulle undersøke med leverandøren.

De fikk tlf.nr. av meg og skulle ringe meg når de visste hva som var
skjedd, men det skjedde ingen ting.

Da jeg etter en tid ikke hadde hørt noe dro jeg til butikken og prøvde å
få greie på hva  som hadde skjedd, men ingen av de som hadde vært
innvolvert i saken var å treffe, så jeg måtte gå med uforrettet sak.

For en stund siden tok jeg turen inn igjen og fikk tak i han som er daglig
leder, men han hadde gitt saken til en av de ansatte, og visste ikke noe selv.

Han som hadde saken jobbet i deledisken og var på plass, men det var
flere som sto og ventet på ekspedering, så jeg måtte bare stille meg i kø.

Etterhvert forsvant han som jeg skulle snakke med for å ordne noe for en
kunde, men det varte og det rakk uten at jeg så noe mere til ham.

Jeg ga opp og gikk.

Idag, 26.09.13 dro jeg igjen til Biltema igjen, og til alt hell traff jeg han
som skulle ta seg av saken, men han hadde ikke noe resultat.

Han påsto at de hadde kontaktet leverandøren flere ganger, men hadde
ikke fått noe svar.

Da de heller ikke som avtalt har gitt meg noen form for info om saken,
tror jeg ikke noe på at de har fulgt opp saken.

Jeg er aktiv innen  veteranbilmiljøet i distriktet, og likeledes i Vestfold
Modellbåtklubb, så jeg kommer til å informere disse om hvordan det
har gått med saken min, og hvordan Biltema fungerer.

I modellbåtmiljøet ville det vært interessant med en chromelakk, på
sprayboks, fordi det meste av modellbåter bygges enten i tre, plast
eller i glassfiber, og f.eks. små detaljer som lanterner, lyskastere og
metalldeler blir ofte laget i plast.

Jeg kan da bare advare mot kjøp av nevnte produkt, det er fullstendig
ubrukelig som det det er markedsført som, og når det gjelder hvordan
Biltema tar seg av slike saker er det bare en ting å si, heller useriøst!

Jeg kan skjønne at de i utgangspunktet ikke er ansvarlig for produkter
som de tar inn og selv tror er det som det markedsføres som, men når
de lover å ringe, så må det gjelde like mye for å meddele at de ikke
klarer å løse problemet som å gi et positivt svar, men å bare gi blaffen
kan ikke aksepteres.

Dette er andre gangen jeg har vært oppe i en sak med Biltema og det
er ihvertfall én sak for mye.


_______

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar